Zoeken:

Amsterdam 30 september 2022 – De Telegraaf is het grootste dagbladmerk onder de zakelijke beslissers in Nederland. Dat blijkt uit de door NOM gepubliceerde mediabereikcijfers van het Decision Makers Survey (DMS 2022); het onafhankelijke bereikonderzoek onder zakelijke beslissers. Uit een steekproef van 2.758 respondenten blijkt dat dagbladmerk De Telegraaf met een merkbereik van 50,4% de grootste is. 

DMS 2022 De Telegraaf

Dagbladtitel De Telegraaf heeft tevens het hoogste bereik onder de zakelijke beslissers van ruim 20% via de gedrukte of digitale krant.

Zakelijke beslissers DMS 2022 De Telegraaf

“We zijn trots om de grootste te zijn binnen deze belangrijke doelgroep. De Telegraaf bepaalt al jaren het gesprek: van woonkamer tot bestuurskamer. De prominente rol die wij hebben bij zowel de consument als de zakelijke beslisser zorgt ervoor dat wij adverteerders optimaal kunnen bedienen”, aldus Boaz Shkolnik, Director of Advertising bij Mediahuis.

Onder zakelijke beslissers worden personen verstaan die als Algemeen directeur, Financieel directeur, Commercieel directeur of overig directielid werkzaam  zijn in het bedrijfsleven of (Semi-)overheid, met minimaal twee werknemers of binnen deze sectoren (eind)verantwoordelijk zijn voor inkoop, verkoop, marketing, personeelszaken, automatisering/IT/informatie, data, juridische zaken, operationele zaken of security (minimaal op een van deze gebieden). In totaal gaat het om 605.000 personen van 18 jaar en ouder. Kenmerken decision makers:

  • 65% bevindt zich in welstandklassen 1&2 versus 40% (gemiddelde Nederlander)
  • 3 van de 10 zijn privé beleggers
  • 48% is eindbeslisser en 35% speelt een rol bij de aanschaf van bedrijfsfinanciering, bankzaken en verzekeringen
  • 23% rijdt een auto van de zaak. En 29% rijdt in een auto met een waarde van € 30.000 of meer

Over Mediahuis Nederland
Mediahuis is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven met sterke merken zoals De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie, regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken zoals Dumpert, Culy, NSMBL, J/M Ouders, Jaap, Metro en GroupDeal. Recent is het portfolio verrijkt met de merken van Mediahuis Limburg en Mediahuis Noord.

Mediahuis gelooft in onafhankelijke journalistiek en sterke relevante media. De relatie met de klant staat centraal bij iedere strategische keuze. Voor adverteerders is Mediahuis een creatief en strategisch partner; met totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd.

Ga voor meer informatie over Mediahuis naar www.mediahuis.nl.

———————————————————————————————————————————————-

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marketing & Communicatie B2B via [email protected] of telefonisch via 06- 185 987 13.