Vandaag is Mediahuis Noord officieel ambassadeur van de campagne Rij MONO. Evert van Dijk tekende het convenant op het Provinciehuis in Assen, samen met gedeputeerde Henk Jumelet. De campagne MONO Drenthe is een initiatief van de provincie Drenthe om smartphonegebruik in het verkeer tegen te gaan. Wij willen als Mediahuis Noord daaraan onze bijdrage leveren.
Dit initiatief is hard nodig, want de daling van het aantal verkeersdoden stagneert. Het afgelopen jaar zijn 684 personen omgekomen door verkeersongevallen in Nederland. Daarom besteden we de komende tijd extra aandacht aan dit thema.
Directeur Evert van Dijk van Mediahuis Noord, tevens hoofdredacteur van Dagblad van het Noorden, zegt dat het personeel op diverse manieren erop wordt gewezen de telefoon niet te gebruiken achter het stuur. „We hebben er 33 seconden over gesproken om mee te doen aan de campagne. Je kunt niet tegen MONO-rijden zijn. Journalisten denken dat ze altijd 24 uur per dag moeten aanstaan. Dat betekent niet dat je moet bellen of digitaal moet vergaderen in de auto. We plaatsen banners op onze kantoren om medewerkers te stimuleren hun mails en apps te controleren voordat ze in de auto stappen.”
Journalist Willem Dekker maakte al enkele aangrijpende verhalen over de gastlessen van initiatiefnemer Fred Sprenger, wiens dochter in 2008 omkwam toen zij haar mobiel opnam op de fiets. Lees het hele verhaal op dvhn.nl.
We zullen doorlopend de campagneboodschap via onze eigen kanalen blijven delen met onze lezers. Alleen samen kunnen we richting nul verkeersslachtoffers.
Wil jij met jouw bedrijf ook aansluiten bij dit initiatief? Dat kan! Elke onderneming in Drenthe kan zich eenvoudig aanmelden als ambassadeur via monodrenthe.nl »
Het ambassadeursprogramma staat op dit moment alleen open voor Drenthe (de teller staat nu op 35 ambassadeurs). We hopen uiteraard dat op termijn provincie Groningen en Friesland ook mee gaan doen.